کراساوور برقی سه موتوره آئودی در دو مدل E-Tron S
کمپانی خودرو سازی آئودی نسخه سه موتوره E-Tron S را با همان باتری در دو مدل ارائه کرد.
به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، مدلهای جدید آئودی، به صورت معمولی و اسپرتبک E-Tron S لقب خواهند گرفت و این کمپانی میگوید “نسبت به انواع مدلهای غیر S” چابکتر، زیباتر و پویاتر خواهند بود.
این تغییرات به لطف اضافه شدن یک موتور الکتریکی سوم (دو موتور در محور عقب، یک موتور در جلو) است که قدرت کلی خودرو را از 265 کیلو وات به 320 کیلووات در حالت عادی و یا 370 کیلو وات در حالت بوست هشت ثانیهای میرساند. (همچنین به ترتیب دارای 350، 429 و 496 اسب بخار قدرت است.) هر دو وسیله قادر خواهند بود از 0 تا 60 مایل در ساعت را در 4.3 ثانیه طی کنند که یک ثانیه سریعتر از نسخههای استاندارد است.
این مشخصات در مقابل برخی از خودروهای برقی دیگر در جاده، مانند تسلا یا موارد دیگر برتری چندانی ندارند، اما برای یک خودروی لوکس چهار درب، بسیار قدرتمند است.
این شرکت میگوید که مدلهای S “اولین اتومبیلهای برقی در سراسر جهان خواهند بود که دارای سه موتور در تولید انبوه هستند”، اما این کمپانی مجبور است برای اثبات ادعا خود سریعتر تلاش کند، زیرا تسلا در حال کار بر روی یک پیشرانه سه موتوری با نام “Plaid” است.
آئودی به The Verge اعلام کرد نسخههای S از همان باتری 95 کیلو وات ساعتی مدل استاندارد E-Tron استفاده خواهند کرد. مدل استاندارد E-Tron (که اکنون تنها مدل موجود در جاده است) درهر بار شارژ تا 200 مایل را طی میکند.
اضافه کردن موتور دیگر به معنای وزن بیشتر است و ایجاد شرایط برای عملکرد بالاتر میتواند باعث تخلیه سریعتر باتری شود؛ اما راهحل آئودی برای مدیریت و رفع این مشکل بی شک کاربردی و تماشایی است.
نکته جالب در مورد نصب سه موتوره این است که طبق ادعای آئودی همه آنها همیشه درگیر کار نخواهند شد. در “رانندگی عادی” تنها موتورهای برقی عقب کار خواهند کرد. اگر راننده به نیروی بیشتری نیاز داشته باشد موتورهای دیگر روشن خواهند شد. به عبارت دیگر، این موتورها با توجه به نیاز، مقادیر مختلفی از قدرت را به محورها یا چرخهای مختلف در زمان واقعی تحویل میدهند تا حداکثر قدرت را برای هر سناریویی در اختیار ماشین قرار دهند. در این شرایط این مکانیسم در حین حرکت در پیچهای خیابان نیز به راننده کمک خواهد کرد.
آئودی فقط عکسهایی از مدل E-Tron S را منتشر کرده و به نظر میرسد، بسیار شبیه به مدل استاندارد E-Tron است؛ اما با ظاهر طراحی شده برای آن کمی تهاجمیتر به نظر میرسد. این تغییر ظاهری تا حدودی به دلیل قوسهای چرخ بزرگ، مجاری هوا روی لبهٔ دهانهٔ گلگیرهای جلو در مدلهای جدید است.