تکنو نیوز

اخبار و اطلاعات بروز تکنولوژی

تکنو نیوز

اخبار و اطلاعات بروز تکنولوژی

بایگانی

کمک ربات‌های Swarm در کنترل خودروهای خودران

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۳۸ ب.ظ

محققان می‌گویند ربات‌های Swarm می‌توانند به کنترل خودروهای خودران کمک کنند.

 برای رانندگی هر چه ایمن تر و بی نقص تر خودروهای خودران، محققان یک الگوریتم متمرکز با قابلیت ضمانت جلوگیری از تصادف توسعه داده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Gadgetsnow، محققان دانشگاه نورث وسترن در آمریکا الگوریتمی را در شبیه سازی بیش از 1024 ربات تست کرده‌اند و 100 ربات واقعی را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادند.

این ربات‌ها قرار است به خودروهای خودران کمک کنند، اما چگونه؟ این ربات‌ها در مورد اطمنیان بودن رانندگی، کارآمدی و امنیتی به کمک رانندگان خواهند آمد. مقاله مرتبط با این تحقیق در ژورنال IEEE در زمینه رباتیک به چاپ رسیده است.

محقق این مقاله مایکل روبن اشتین از دانشگاه نورث وسترن می گوید: با درک اینکه ربات‌های Swarm با شکل دهی حالت‌های مختلف می‌توانند به کنترل وسایل نقلیه ما کمک کنند، می‌توانیم در مورد نحوه کنترل خودروهای خودران و تعامل این خودروها با یکدیگر دانش به دست بیاوریم.

مزیت گروهی از ربات‌های کوچک در مقابل یک روبات بزرگ به عنوان رهبر ، فقدان کنترل متمرکز است که می‌تواند به سرعت جلوی ایجاد یک نقطه اصلی شکست را بگیرد. روبن اشتین می گوید: اگر سیستم متمرکز شود ویک روبات از کار بیفتد، در این صورت کل سیستم قطع می‌شود.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی