تکنو نیوز

اخبار و اطلاعات بروز تکنولوژی

تکنو نیوز

اخبار و اطلاعات بروز تکنولوژی

بایگانی

ساتیا نادلا ، مدیر اجرایی مایکروسافت از مدیران هندی خواست تا توانایی‌های تکنولوژیکی مبتنی و متکی بر خود را ایجاد کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Indianexpress، وی در سخنرانی خود در رویداد آینده رمزگشایی مایکروسافت در شهر بمبئی و در جمع مدیران برتر تأکید کرد که چگونه این مسئله یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تعیین‌کننده دردهه پیش رو خواهد بود.

نادلا گفت:”من همیشه می‌گویم شما هرگز نباید نسبت به وابستگی بی‌اعتنا باشید. شما باید کسب‌وکار مستقل فناورانه خود را ایجاد کنید.”

سخنرانی او در یک سالن مملو از لیدرهای کسب‌وکار هندی بود. اما نادلا تأکید کرد که شرکت‌ها همچنین باید ببینند “این رشد، از نظر اعتماد به فن‌آوری، حقوق و حریم خصوصی و اصول اخلاقی مربوط به هوش مصنوعی چقدر فراگیر خواهد بود؟”

نادلا به نمونه‌هایی مانند پروژه مربی رانندگی HAMS و یا بخش قلب بیمارستان Apollo  که در آن‌ها مدل‌هایی از کاربرد هوش مصنوعی برای تغییردرزندگی افراد عادی پیش‌بینی می‌شود، اشاره کرد.

جالب اینکه مدیر اجرایی مایکروسافت عنوان کرد هم‌اکنون 72 درصد از مشاغل مهندسان نرم‌افزار خارج از حوزه‌ی صنعت آی‌تی است.

در گفت‌وگو با نادلا، «موکش آمبانی» رئیس صنایع Reliance اظهار داشت که هر کارآفرینی در هند قابلیت تبدیل‌شدن به Dhirubhai Ambani (بنیان‌گذار Reliance) را دارد و خاطرنشان کرد که Reliance نیز پنج دهه پیش کار خود را با یک میز ساده آغاز کرد.

پیش‌ازاین رئیس شعبه مایکروسافت در هند Anand Maheshwari اظهار داشت : هند به دلیل دارا بودن طیف وسیعی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ازجمله یک صنعت 180 میلیارد دلاری آی‌تی، سومین استارتاپ بزرگ اکوسیستم، 650 میلیون نفر زیر 25 سال و 4.5 میلیون نفر جامعه‌ی توسعه‌دهنده حرفه‌ای، در دنیای دیجیتال پیشرو بوده است.

«راجش گوپیناتان» مدیرعامل TCS در گفتگو با قائم‌مقام اجرایی مایکروسافت، «ژان فیلیپ کورتوا» گفت : متولدین هزاره{نسل جوان هند} با دانش و فن‌آوری زیادی روبرو هستند فقط برای ارائه مهارت‌های افزایشی فن‌آوری ،  باید از این امر استفاده شود.

شرکت مایکروسافت در تلاش برای تسریع در استارتاپ اکوسیستم در هند، از راه‌اندازی برنامه 100×100×100 خبر داد. در این برنامه به 100 شرکت به همراه 100 استارتاپ مبلغی بالغ‌بر 100 هزار دلار پرداخت می‌شود تا در 18 ماه آینده صرف راه‌حل‌های ارائه‌شده در استارتاپ‌هایSaaS  گردد.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی