تکنو نیوز

اخبار و اطلاعات بروز تکنولوژی

تکنو نیوز

اخبار و اطلاعات بروز تکنولوژی

بایگانی

هندزآن اسپیکر هوشمند هوآوی Sound X

سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷ ب.ظ

شرکت هواوی با همکاری کمپانی Devialet، یک اسپیکر هوشمند به نام ساند ایکس/ Sound X تولید کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techradar، اسپیکر هوآوی  Sound X یک محصول کامل نیست و ممکن است در خارج از چین کاربران را ناامید کند؛ زیرا کاربران نمی‌توانند از قابلیت‌های هوشمند آن خارج از کشور چین استفاده نمایند. البته استفاده از فناوری صوتی Devialet نوآورانه می‌تواند به هوآوی کمک کند تا این اسپیکر را در یک بازار نسبتاً اشباع به فروش برساند.

{خبر مرتبط: عرضه اسپیکر هوشمند هواوی Sound X در اروپا علیه آمازون،اپل و گوگل }

مزایای Sound X

  • فناوری Push-Push کمپانی فرانسوی Devialet
  • باس قوی و کنترل شده
  • کنترلر های حرکتی عالی

معایب Sound X

  • هیچ ویژگی هوشمندی در خارج از چین وجود ندارد
  • بدون AUX داخلی
  • قابل حمل نیست

مطالب مرتبط: عرضه‌ی اسپیکر هوشمند هواوی Sound X در اروپا علیه آمازون،اپل و گوگل

ارائه اسپیکر بلوتوث هوآوی با نام Sound X بیش از این در حد شایعه بود، زیرا هوآوی از این بلندگو حتی در مراسم ارائه‌ی جهانی Mate XS در تاریخ 24 فوریه (که پس از لغو MWC 2020 به صورت مستقیم برگزار شد) هیچ سخنی به میان نیاورد.

ارائه‌ی یک اسپیکر، حرکتی جالب از سوی هواوی است. در چین، Sound X یک اسپیکر هوشمند است که به دستیار صوتی خود هوآوی مجهز خواهد شد. با این حال، در قسمت‌های دیگر از کره زمین این بلندگو یک اسپیکر بلوتوثی ساده است که می‌تواند آهنگ‌های شما به صورت بی سیم پخش کند.

بنابراین خرید Sound X در خارج از چین یک اسپیکر بلوتوثی ساده را به ارمغان دارد؛ هرچند که این محصول از برند معتبر فرانسوی Devialet و فن آوری آن استفاده می‌کند.

این اسپیکر یک دستگاه خوب و کاربردی از هوآوی است؛ اما به دلیل عدم پشتیبانی از دستیار صوتی و هوشمند داخلی و عدم ارائه در آمریکا، تهدید جدی برای اپل، آمازون و گوگل به حساب نمی‌آید.

قیمت و تاریخ در دسترس بودن Sound X

هوآوی هنوز قیمت جهانی این اسپیکر را ارائه نکرده و تاریخی برای دسترسی به Sound X را تأیید نکرده است، اما انتظار می‌رود این اسپیکر تا پایان سال 2020 در اروپا ارائه شود. محصولات این شرکت چینی هنوز در آمریکا محدودیت ارائه دارند، به این معنی که بعید است این اسپیکر در آمریکا عرضه شود.

طراحی و ویژگی‌های Sound X

برای تصور اسپیکر Huawei Sound X، هوم پد اپل با طراحی استوانه‌ای و مشبک و 360 درجه را تصور کنید؛ اما رنگ آن را مشکی براق در نظر بگیرید. این دو بسیار به هم شباهت دارند اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید تفاوت‌ها آشکار می‌شوند.

به عنوان مثال توری مشبک بدنه تنها یک سوم پایینی Sound X را در بر می‌گیرد. این اسپیکر مقاوم در برابر لکه و پاشش است، اگرچه هوآوی هنوز تأیید نکرده که آیا اسپیکر جدید دارای رتبه رسمی IPX است یا خیر.

بالای اسپیکر، نمایشگر LED قرار دارد که دارای چهار کنترلر است: یک دکمه برای میوت کردن میکروفن، دکمه‌های صدا و یک دکمه بیضوی اسرارآمیز که عملکرد آن هنوز نامشخص است.

همچنین می‌توانید اسپیکر را با استفاده از کنترلر‌های حرکتی میوت کنید؛ به سادگی دست خود را در بالای Sound X قرار دهید و اسپکر آرام خواهد شد.

هیچ پورت AUX برای اتصال سیمی به گوشی هوشمند شما وجود ندارد، بنابراین جفت شدن گوشی با بلندگو به لطف بلوتوث 5.1 به صورت بی سیم امکان پذیر است. اگر یک گوشی هواوی سازگار دارید می‌توانید از اشتراک گذاری صوتی NFC OneHop استفاده کنید.

اگر به دنبال ویژگی‌های هوشمند هستید، چیزی پیدا نخواهید کرد – مگر اینکه در کشور چین باشید، جایی که دستیار صوتی هواوی Xiaoyi با این بلندگو همگام سازی شده و احتمالاً امکان پخش بدون دخالت دست و کنترل دستگاههای خانگی سازگار را فراهم می‌آورد.

بخش ناامید کننده ماجرا این است که Sound X برای کسانی که در خارج از کشور چین هستند تنها یک بلندگو معمولی بلوتوث است؛ اگرچه کیفیت صدای مناسب می‌تواند به جبران این امر کمک کرده و این اسپیکر را به یک اسپیکر پیشرفته و پرفروش تبدیل کند.

سخنگوی هواوی اعلام کرد که دستیار صوتی بعداً به عنوان بخشی از بروزرسانی نرم افزاری در مناطق دیگر در دسترس خواهد بود اما نوع دستیار صوتی (الکسا، دستیار گوگل، سیری) مشخص نیست.

کیفیت صدای Sound X

Huawei Sound X با همکاری شرکت صوتی فرانسوی Devialet ساخته شده است که به دلیل ساخت اسپیکرهای با کیفیت و نوآوری بالا، مانند فانتوم راکتور 900 مشهور است.

اسپیکر Huawei Sound X با ووفرهای 60 واتی دوگانه طراحی شده که از فناوری “Push-Push” استفاده می‌کند تا درحین ارائه فرکانس‌های قدرتمند باس، لرزش‌ها را از بین ببرد.

هواوی ادعا می‌کند که این اسپیکر قادر به تولید صدای 360 درجه است و حجم مناسبی از آن را ارائه می‌دهد. علاوه بر این اسپیکر قادر است همانند هوم پد اپل مشخصات صدا خود را بر اساس اینکه آیا شما آن را در وسط اتاق قرار داده‌اید یا در مقابل دیوار، تنظیم کند.

کلام آخر

اسپیکر Sound X یک اسپیکر هوشمند است، اما برای کسانی که در خارج از کشور چین هستند. شما تنها می‌توانید از آن به عنوان یک اسپیکر معمولی بلوتوث استفاده کنید.

بدون اطلاع از قیمت، تصمیم گیری در مورد این اسپیکر دشوار است. اگر اسپیکر زیر 100 دلار ارائه شود، می‌تواند یک جایگزین عالی و قانع کننده برای هوم پد اپل باشد.

اما با قیمت بالا و نبود ویژگی‌های هوشمند در سایر کشورها، هوآوی در فروش این اسپیکر به مشکل بر می‌خورد.

 

منبع: https://kalasoda.com/?p=206455

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی