تکنو نیوز

اخبار و اطلاعات بروز تکنولوژی

تکنو نیوز

اخبار و اطلاعات بروز تکنولوژی

بایگانی

فرض کنید نیاز دارید که خودروی الکتریکی‌تان را در کمتر از 10 دقیقه و گوشی‌تان را در کمتر از 2 دقیقه کامل شارژ کنید، اما اکنون به زمان‌هایی بیشتر از این نیاز دارید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Gadgetsnow، این امر با تکنولوژی ذخیره سازی انرژی نسل بعدی که محققان آن را توسعه خواهند داد، ممکن می‌شود.

این مفهوم که فعلا در سطح ایده است، پتانسیل‌های زیادی را برای تامین باطری های قابل حمل در چندین مورد مختلف شامل خودروی الکتریکی، گوشی و تکنولوژی‌های پوشیدنی متصور خواهد شد.

طبق یک تحقیق که در مجله journal Nature Energy به چاپ رسیده است، غلبه بر مسائلی که در این راه وجود دارد یکی از اهداف این تحقیق است، چرا که نگهداری ظرفیت زیاد انرژی در یک فضای کوچک امکان پذیر نیست.

ژوآنگنان لی، نویسنده این مقاله می‌گوید: ابررساناهای جدید نسل بعدی بسیار امیدوار کننده بوده و به عنوان جایگزینی برای تکنولوژی باتری کنونی محسوب می‌شوند. ما موادی را طراحی کرده‌ایم که ظرفیت ذخیره سازی انرژی بیشتری دارد و می‌تواند به سرعت شارژ و دشارژ شود.

علاوه بر این ابررساناها می‌توانند بدون تاثیر بر عملکرد تا 180 درجه خم شوند و نیاز به الکترودهای مایع ندارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی