تکنو نیوز

اخبار و اطلاعات بروز تکنولوژی

تکنو نیوز

اخبار و اطلاعات بروز تکنولوژی

بایگانی

اولین مک های مبتنی بر پردازنده‌ی ARM اپل ممکن است از اوایل سال آینده وارد بازار شوند.

به گزارش کالاسودا و نقل از theverge، و به گفته تحلیلگر معتبر Ming-Chi Kuo (در 9to5Mac)، اپل به زودی ممکن است اولین مک مبتنی بر ARM خود را بدون پردازنده اینتل منتشر کند.

تحلیلگر معروف آقای کوو که غالباً قبل از رونمایی و ارائه محصولات جدید اپل، آن‌ها را به درستی پیش بینی می‌کند، می‌گوید که مک جدید حدود 12 تا 18 ماه آینده به بازار عرضه می‌شود و پردازنده داخلی آن دیگر توسط اینتل تولید نخواهد شد.

آقای کوو پیش بینی مشابهی را در سال 2018 انجام داد، اندکی پس از اخبارهایی که تقریباً دو سال پیش منتشر شد، این تحلیلگر اعلام کرد به زودی اپل برای تولید پردازنده‌های سفارشی خود از معماری ARM استفاده خواهد کرد. بنابراین به نظر می‌رسد که پیش بینی اولیه کوو و ارائه اولین مک با پردازنده سفارشی با معماری ARM در تاریخ انتشار این محصولات در 2021 به حقیقیت بپیوندد.

اپل تاکنون نیت خود را برای کنار گذاشتن پردازنده‌های اینتل برای مکینتاش به طور کامل تأیید نکرده است، اما پست‌های شغلی و استخدامهای کلیدی آن در طی چند سال اخیر نشان می‌دهد که اپل قصد تولید پردازنده‌های اختصاصی خود را دارد و از این طریق می‌تواند وابستگی خود را به اشخاص ثالث کاهش دهد.

کمپانی ARM و تراشه‌های آن پایه و اساس محصولات سفارشی اپل مانند اپل واچ، آیپد و آیفون خواهند شد و این شرکت با جدیت در بخش طراحی ARM کار می‌کند تا برنامه‌های خود را در راستای ایجاد مؤلفه‌های داخلی بیشتر تقویت کند.

 

منبع: https://kalasoda.com/?p=206357

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی